چهار شرور مسلح در جریان رزمایش پاک‌سازی کویر بردسکن به هلاکت رسیدند قاچاقچیان بین المللی به ۵ سال حبس و ۶ هزار میلیارد جزای نقدی محکوم شدند دیدار محسنی‌اژه‌ای با مقام عالی قضایی پاکستان هانی کرده با اصابت ۲ گلوله پلیس بازداشت شد پیش‌بینی افزایش گردوخاک از دوشنبه در تهران اسامی برخی محصولات خوراکی غیرمجاز اعلام شد اعلام جرم دادستانی تهران علیه مدیران دو رسانه دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان

انتقاد نماینده مجلس از قوانین لحاظ شده در نقل و انتقال فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در شیوه‌نامه سال جاری آموزش‌وپرورش، قوانینی در خصوص جابه‌جایی معلمان صورت گرفته که عملا به نفع آموزش و پرورش نیست و این باید جزو اختیاراتی باشد که به استان‌ها داده شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 27
کد خبر: ۱۳۱۲۱۲

به گزارش راهبرد معاصر، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه جدید طرح نقل و انتقال معلمان در سال تحصیلی پیش‌رو اظهار داشت: یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور، ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: سازماندهی نیروها، عبارت از تعیین محل خدمت افراد که شامل نقل و انتقالات درون یا خارج استانی است که براساس شیوه‌نامه‌های سالانه ابلاغ می‌شود.

وحیدی گفت: در شیوه‌نامه سال جاری، باتوجه به اینکه در قانون استخدامی تعهد‌هایی از معلمان گرفته شده است، سخت گیری‌هایی انجام شده از جمله اینکه ۱۰ تا ۱۵ سال برای جابجایی و نقل و انتقال‌ها زمان گذاشته شده که عملا به نفع آموزش و پرورش نیست و این باید جزو اختیاراتی باشد که به استان‌ها داده شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گلایه مندی‌های فرهنگیان از طریق کمیسیون آموزش به وزیر منتقل شد، گفت: همچنین پیشنهاد داده شده این اختیار به استان‌ها داده شود که اگر نیروی رسمی ۵ سال سابقه خدمت دارد و در محل مورد تقاضا نیرو مورد نیاز است جابه جایی انجام شود.

وی گفت: در خصوص جابجایی خارج استان که در گذشته هم شرایط سخت تری در مقایسه با جابجایی‌های داخل استان داشته است باید براساس نیاز و عدم نیاز استان‌های مبدا و مقصد، سنجیده می‌شود که در این مورد هم به طور مثال اگر همزمان دو استان مبدا و مقصد دو معلم با رشته و جنسیت یکسان تقاضای جابجایی داشته باشند در این صورت اگر اجازه نقل و انتقال داده شود، مشکلی در فرآیند جابجایی ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با ادامه تحصیل فرهنگیان توضیح داد: شرط ادامه تحصیل عدم نیاز است به گونه‌ای که اگر نیرویی را نیاز نداشت می‌تواند به شرط ادامه تحصیل انتقال دهد، یا در شرایطی که ادامه تحصیل به برنامه هفتگی اش لطمه وارد نکند، این موضوع نیز می‌تواند زیرمجموعه کمیسیون استانی باشد.

وی یادآور شد: موضوع دیگر بیماری همکار یا فرزندانشان است، به طور نمونه فرد باید برای درمان به استان دیگری برود، که اگر روند درمان طولانی مدت باشد اجازه جابجایی موقت به آن داده شود که در آن منطقه باشد.

وحیدی با اشاره به اینکه نقل و انتقال اضطراری شیوه دیگری از نقل و انتقال است که در شیوه نامه جدید، به وزارت خانه محول شده است، گفت: در این مورد باید تصمیم گیری در داخل استان انجام شود، زیرا نقل و انتقال اضطراری نباید بسته شود و براساس شرایطی که برای افراد فراهم می‌شود، شرایط جابجایی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه ایرادات مطرح شده به شیوه نامه جدید نقل و انتقال فرهنگیان وارد است، گفت: این مسائل برای بررسی به وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌شود که این بخش نامه با اولویت در دستور کار قرار گیرد، زیرا شرایط نقل و انتقالات باید تابع یک رفتار منطقی در آموزش و پرورش باشد و اختیار به استان‌ها داده شود.

وحیدی گفت: مدیران آموزش و پرورش استان‌ها در مبدا و مقصد، اگر اختیار داشته باشند، ساماندهی نیروی انسانی به خوبی انجام می‌شود./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار